perjantai 22. heinäkuuta 2011

Tottis treeniä...

Tulee päivitys pikkusen myöhässä, mutta ei se haittaa ko aina ei koneelle kerkiä. No, jos pikkusen valottaisin tätä meidän treeni tilannetta. Nyt kun Lystin eka juoksu on ohi ja näyttelyt vähäksi aikaa näytelty, niin voidaan keskittyä ihan täysin tokoon vähäksi aikaa. Jo ennen sitä kiimaa aloitin Lystin kanssa paljon täsmällisemmän ja paaaaljon tavoitteellisemman harjoittelun. Aloin myös suunnitella meidän treenit ensin johonki vihkoon. Näin kun olen suunnitellut treenit jo valmiiksi on helpompi treenata ko tietää koko ajan mitä on hakemassa koiralta. Ennen tein niin että treenailin vaan ilman minkään laisia suunnitelmia ja ne harjoitukset näytti myös sille:) Koiralla oli hyvin vaikea lukea minua, koska se ei tiennyt mitä siltä haluan. Ja minulla oli myös vaikeuksia, koska en tiennyt tarkkaan miltä sen liikkeen pitäisi valmiina näyttää.
Mutta nyt oon olen muuttanut tapojani ja voimme edetä taas Lystin kanssa. Olen asettanut meille tavoitteeksi että olemme ensi keväänä koe kunnossa. Yritän koko ajan toitottaa itselle että koe kunnossa koska joka puolella puhutaan kilpailusta ja minä en halua kilpailla ketään muuta vastaan kun vaan itseäni. Haluan saada tuomarin näkemyksen minun ja Lystin yhteistyöstä, mutta kisaamaan en ala. Tottakai pyrin viemään koiraani niin pitkälle kuin mahdollista ja rahkeet riittää, mutta vain kokeissa.
Nyt sitten keskiviikko iltana pidettiin kuvaus/treeni sessiota. Harjoittelimme seuraamista ja sivulla oloa kuten kuvista näkyy. Nyt meidän vaikeimmaksi liikkeeksi on muodosttunut sivulle tulo... ihan oman tyhmyyteni takia. Lysti tulee kyllä sivulle mutta jättää aika ison "hajuraon". Sen takia koska se ei pahimman murrosiän ollessa päällä istunut tultua viereen ja minä tyhmänä menin nyppäsemään hihinasta että koira huomaisi istahtaa. Lysti koki sen epämiellyttävänä ja otti vähän välimatkaa, koska hihnasta nykiminen tuntuu inhottavalle... Nyt sitten paikkaillaan niitä tehtyjä virheitä...
Tässä sitä perusasentoa...

Lystillä on aivan huippu kontakti!! (toivottavasti on tästä eteenpäinkin)

Odottaa malttamattomana "pahaa kettua" <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti